Etusivu / fi / KAMK / Ajankohtaista / Uusi hyötypeli KAMKista nuorten elämänhallinnan tukemiseen

Uusi hyötypeli KAMKista nuorten elämänhallinnan tukemiseen

dimmi elamanipeli.PNG
31.3.2020 9.30

Nuorten elämänhallintaa tukeva mobiilipeli on julkaistu Google Playssa ja App Storessa nimellä DimmiESR. Peli on kehitetty Kajaanin ammattikorkeakoulun (KAMK) ja Oulun Diakonia-ammattikorkeakoulun ESR-rahoitteisessa DIMMI –hankkeessa. Elämäni peli on tarkoitettu nuorten kanssa toimivien ammattilaisten ja nuorten välisen työskentelyn tueksi. Pelin käyttöön on kehitetty toimintamalli, joka on saatavilla pelin yhteydessä. Nyt julkaistua pelin versiota nuori voi pelata myös itsenäisesti.  

Elämäni peli koostuu nuorten kanssa käsikirjoitetuista tarinoista. Pelaaja pääsee tutustumaan viiden eri hahmon elämään useiden lyhyiden tarinoiden kautta. Pelissä pelaajan rooli on tehdä erilaisia elämään liittyviä valintoja, jotka johtavat erilaisiin lopputuloksiin. Kun peliä käytetään aikuisen ja nuoren välisen keskustelun tukena, tavoitteena on herättää keskustelua elämänhallintaan liittyvistä teemoista. Tyyliltään Elämäni peli on visuaalinovelli, jota voisi kuvata visuaaliseksi ja interaktiiviseksi tarinankerronnaksi. 

Lataa peli linkistä Google Play
Lataa peli linkistä App store
Linkki toimintamalli ja ohje  

Lisätietoja: Teija Ravelin, Kajaanin ammattikorkeakoulu, p. 044 7101 273, teija.ravelin(@)kamk.fi
tai Tanja Korhonen, Kajaanin ammattikorkeakoulu, p. 044 7101 009, tanja.korhonen(@)kamk.fi