Etusivu / fi / KAMK / Ajankohtaista / KAMKin Chatbot KIT – uusi työkaveri ja asiakaspalvelija

KAMKin Chatbot KIT – uusi työkaveri ja asiakaspalvelija

Chatbot_Kit.pngKAMKin uusi chatbot KIT.
7.9.2021 13.25

KAMK käynnisti viime keväänä chatbot -hankkeen, jonka tavoitteena on parantaa opiskelijoiden ja henkilökunnan tukipalveluja. Hankkeessa on kehitetty KAMKin oma chatbot, joka palvelee asiakkaita ajasta ja paikasta riippumatta. 

”Chatbotit ovat nykyaikaa ja kykenevät vastaamaan ja reagoimaan asiakkaan tarpeisiin monella tavalla. Me KAMKissa olemme kehittäneet bottimme vastaamaan juuri meiltä yleisimmin kysyttyihin kysymyksiin. Nykyaikainen botti toimii tekoälyn pohjalta ja parantaa merkittävästi asiakaskokemusta. KAMKilaisille botti on työkaveri, joka pystyy nopeasti ohjaamaan oikeiden palveluiden äärelle ja se väsymättä palvelee asiakkaita ympäri vuorokauden.”  kertoo rehtori Matti Sarén.

KAMK Chatbotin ensimmäinen versio tulee testikäyttöön KAMKin sisäiseen intraan syyskuun 2021 aikana ja ulkoisia asiakkaita se palvelee vuoden 2022 alusta lähtien. Chatbot vastaa aluksi hakemiseen, opintoihin ja IT-palveluihin liittyviin kysymyksiin, muita teemoja lisätään vähitellen. Chatbot ymmärtää aluksi vain Suomea ja laajenee englanninkieliseksi myöhemmin.

Haluamme esitellä: KIT – KAMKin chatbotti
     
”Kesällä KAMKissa käynnistettiin kilpailu chatbotin nimen ja graafisen ulkoasun löytämiseksi. Saimme paljon hyviä vastauksia sekä opiskelijoilta että henkilökunnalta”, kertoo projektipäälikkö Anas Al Natsheh.
Kilpailussa valittiin kaksi voittajaa. Antti Junttila saa tunnustuksen innovatiivisesta nimiehdotuksesta ja Marika Mustalahti botin graafisesta ilmeestä.  Uusi Chatbot sai nimen KIT ja sen graafinen ilme noudattaa robotin ja nallen yhdistelmää. 

"Työnsä myötä botti tulee oppimaan uusia asioista. Tulemme perehdyttämään sen auttamaan KAMKilaisten lisäksi kaikkia suomalaisia" vihjaa Al Natsheh tulevasta.



Lisätietoja:
Matti Sarén 
rehtori
Matti.saren@kamk.fi
p. 044 7101 600