Liiketoimintapotentiaalin tunnistaminen ja liiketoiminnan kehittäminen
Liiketoiminta ja innovaatiot-osaamisalueemme vastaa niin sisäisesti kuin ulkoisestikin kaikkien toimialojen tarpeisiin. Toimimme aktiivisesti alueen yrittäjien, organisaatioiden ja kuntien tukena erilaisissa projekteissa ja tuotekehityksessä.
Olemme aktiivinen ja innovatiivinen liiketoiminnan kehittäjä. Toimimme yhteistyössä kansainvälisten korkeakoulukumppaneidemme ja verkostojemme kanssa. Olemme olleet mukana useissa niin kansallisissa kuin kansainvälisissäkin hankkeissa, joiden avulla on kehitetty mm. periferia-alueiden yrittäjyyttä, olemassa olevien yritysten tuotekehitystä/ palveluja, palvelumuotoilua ja henkilöstöjohtamista.
Yrittäjyys
Olemme olleet mukana useissa niin kansallisissa kuin kansainvälisissäkin hankkeissa, joiden avulla on tuettu etenkin Kainuun alueen yritysten liiketoiminnan kehittämistä, mutta myös laajemmin pohjoisen periferia-alueen yrittäjyyden kehittymistä startupista kansainvälisille markkinoille saakka.
Henkilökunnallamme on vahva osaaminen haastavissa sekä uusissa markkina- ja liiketoimintaympäristöissä kuten Venäjällä, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Olemme työskennelleen kiinteästi yhteistyökorkeakoulujen, alueen organisaatioiden sekä liiketoiminnan kanssa ja tutustuneet näiden alueiden markkinoihin liittyviin ongelmiin sekä ratkaisuihin.
Tuemme opiskelijoidemme yrittäjyyttä opiskelijan yrittäjyys- ja innovaatiopolun avulla ja sparraamme aloittavia yrittäjiä osuuskunnissa jo opintojen aikana, tähtäimessä opintojen jälkeinen yrittäjyys.
Henkilöstöjohtaminen
KAMKin liiketoiminnan sparraajat omaavat laajan henkilöstöjohtamisen osaamisen sekä pienissä-ja keskisuurissa yrityksissä että suurissa yhtiöissä Suomessa ja Aasian ja Tyynen meren alueella.
Palvelumuotoilu
Tarjoamme käyttäjälähtöistä palvelumuotoilua joustavasti yritysten tarpeisiin
Tarjoamme strategisen tason ohjausta palvelumuotoilun kehitystyöhön sekä
tukea palvelukonseptienne määrittelyyn ja palveluprosessienne suunnitteluun ja kuvaukseen. Saatte ideointiapua palveluympäristönne ja palvelukontakti-pisteidenne analysointiin ja kehittämiseen. Tutkimme ja kuvaamme asiakaspersoonia, asiakkaidenne käyttäjäkokemusta ja asiakaspolkuja. Lisäksi testaamme ja arvioimme uusia palvelu-ideoita.