logohässäkkä-nettiin.jpg


Kainuulainen pienyrittäjä – tervetuloa mukaan Digipolkuja yrittäjille -hankkeen viimeiseen koulutuspolkuun! 

Hankkeessa toteutettiin kolme eri koulutuspolkua, jotka sisälsivät kolme eri koulutusta. Osallistuja pystyi vielä halutessaan täydentää koulutuspolkua yrityskohtaisella/yritysryhmäkohtaisella asiantuntijapäivällä. 

Koulutuspolut olivat maksuttomia osallistujille, mutta yritykselle De minimis -tuen alaista. Osallistuvien yrityksien tuli toimittaa De minimis -tuki-ilmoitus ennen koulutuksen aloitusta. De minimis -tukea ei tarvinnut erikseen anoa näistä valmennuksista, vaan se myönnettiin osallistujille.

Kurkista alta toteutettujen polkujen tarkemmat kuvaukset ja aikataulut, jos se vielä jostakin syystä kiinnostaa.

Asiantuntijat

Polkuja on toteuttamassa yhteensä viisi mahtavaa asiantuntijaa neljästä eri yrityksestä!

Alla olevan valikon kautta voit perehtyä heihin paremmin.

Tutustu asiantuntijoihin

Polkuja toteuttamassa:

Hydda

Hydda on vastuullinen kumppani sisältömarkkinointiin. Hydda auttaa yrityksiä rakentamaan kestäviä brändejä tuottamalla laadukasta ja tunteita herättävää sisältöä myyntisuppilon eri vaiheisiin ja löytämällä yrityksen tarpeisiin sopivat jakelukanavat.

Hyddalla on usean vuoden kokemus digitaalisesta markkinoinnista sekä sisällöntuotannosta ja laajalla kumppaniverkostolla tuotetaan isompiakin kokonaisuuksia.

Asiantuntijana Charlotta Avellan & Tuomas Juntunen

Charlotalla on vankka kokemus kasvuyrityksistä ja ollut mukana useassa digitaalisaatioprojektissa eri aloilta. 10 vuoden myyntikokemuksella hän on oppinut hyödyntämään verkkoa myynnin eri vaiheissa niin B2C kuin B2B puolella.

Charlotta on erikoistunut sisällöntuotantoon ja digitaalisen markkinointiin ja on jo useamman vuoden ajan auttanut yrityksiä parantamaan tunnettavuutta ja kasvattamaan myyntiä digitaalisissa kanavissa Kainuun alueella.

Tuomas on ammattikuvaaja ja on tuottanut valokuvaus- ja videokuvaustuotantoja monen vuoden kokemuksella.

Tutustu lisää: https://www.hyddaproductions.fi/

KipinäMedia

KipinäMedia on pohjoissuomalainen mediamainostoimisto, joka tuottaa laajan valikoiman yritysten media- ja mainospalveluja kaikille alustoille. Tavoitteenamme on täyttää asiakasyritystemme digitaaliseen näkyvyyteen ja markkinointiin liittyvät palvelutarpeet kokonaisuutena niin, että ratkaisuista on aitoa ja mitattavaa hyötyä.

Asiantuntijana Timo Kyllönen

Valmentaja Timo Kyllönen on työskennellyt 15 vuoden ajan journalistina ja tuntee perusteellisesti sisältöjen rakentamisen kuvin, tekstein ja videoin erilaisissa kanavissa. Yrittäjänä hän osaa neuvoa toisia yrittäjiä siinä, kuinka oma yritys, palvelu tai tuote tarinallistetaan.

Tutustu lisää: https://www.kipinamedia.fi/

Intotalo

Intotalo on kainuulaiset juuret omaava yritysjohdon valmennuksen ja pk-yritysten liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijayritys. Intotalo tekee yrittäjien ja johtajien arjesta hallitumpaa, helpompaa ja tuloksellisempaa.

Asiantuntijana Jari Junkkari

Jari on toiminut pk-yritysten ja yritysjohdon valmentajana ja konsulttina vuodesta 2008. Hän on toiminut työurallaan mm. turvallisuusalan yrittäjänä vastaten suurtapahtumien turvallisuusjärjestelyistä sekä pelialan startup-yritysten sparraajana.

Jari antaa konkreettisia työkaluja, miten yrityksen toiminnan tulee muuttua asiakkaiden ostokäyttäytymisen muuttuessa.

Jari tuntee yritysjohtamisen, tuloksellisen markkinoinnin ja myyntityön arjen haasteet. Hän on erikoistunut LEAN-kehittämismenetelmiin sekä sähköisen markkinoinnin kehittämiseen.

Tutustu lisää: https://www.intotalo.com/

Priiffari

Priiffari on johtamisen ja työyhteistöjen valmennus- ja konsultointiyritys, jonka missio on tehdä työelämästä parempaa. Priiffari on valmentanut ja konsultoinut suomalaisia yrityksiä vuodesta 2012 lähtien.

Asiantuntijana Jari Haapaniemi

Haapaniemellä on itsellään laaja kokemus johtamisen ja työyhteisöjen kehittämisestä. Yli kolmekymmentä vuotta työelämässä opettajana, rehtorina, neuvottelijana, henkilöstöjohtajana ja projektin johtajana. Viimeiset kymmenen vuotta Jari on ollut päätoiminen yrittäjä ja valmentaja.

Jari on pitänyt satoja motivaatiopuheita erilaisissa tilaisuuksissa ympäri maata ja hän uskoo, että paremman johtamisen kautta yritys pääsee parempiin tuloksiin. Valmennuksissaan Jari haluaa panostaa innostamiseen ja rohkaisemiseen maustettuna tositarinoilla kulissien takaa. Valmennettavat saavat Jarin koulutuksista runsaasti eväitä onnistumiseen, ajattelemiseen ja oman itsensä kehittämiseen.

Tutustu lisää: https://priiffari.fi/

Yhteystiedot:
Johanna Takanen
+358 44 710 1127
johanna.takanen@kamk.fi

Olli Isoranta
+358 44 551 3842
olli.isoranta@kamk.fi

Alle listasimme usein kysytyt kysymykset, mutta mikäli et löydä vastausta niistä, ota yhteyttä – me autamme mielellämme!

UKK - Usein kysytyt kysymykset
Kuka voi osallistua?

Digipolkuja yrittäjille -hankkeen koulutuspolut on tarkoitettu Kainuussa toimiville pienille yrityksille. Yrityksille ei ole toimialarajausta. Yrityksellä on oltava Y-tunnus.

Osallistumisen edellytyksenä on täyttää osallistujan ESR-henkilötietolomake ja yrityksen de minimis tuki -ilmoitus. Molemmat lomakkeet toimitetaan ilmoittautumisen vahvistusviestissä. Tarvittaessa voit myös kysyä neuvoja hankehenkilöstöltä lomakkeisiin liittyen.

Katso myös kohta "Kuinka de minimis-tuki myönnetään?" 

Missä koulutukset toteutetaan?

Koulutukset toteutetaan lähitilaisuuksina Kainuun alueella ja tarkempi tila ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen koulutusta.

Miten asiantuntijapäivät toteutetaan?

Asiantuntijapäivät lähtevät toteutukseen jokaisen polun koulutusten jälkeen. Asiantuntijapäivien teemat tukevat polkujen sisältöjä vieden ne tarkemmin osallistuvan yrityksen käytäntöihin. Asiantuntijapäivissä on mahdollista kehittää yrityksen osaamista sekä syventää tietoja ja taitoja ammattilaisen tuella.

Voiko etänä osallistua?

Koulutuksiin on mahdollista osallistua myös etänä, mutta kokemus ei ole samanlainen kuin lähitilaisuudessa. Vahvasti suosittelemme varaamaan omalle oppimiselle sekä yrityksen kehittämiselle sen ajan kuin koulutus kestää ja tulemaan paikan päälle. Myös verkostoituminen toisten yrittäjien kanssa on helpompaa lähitilaisuudessa.

Entä jos en pääse ihan kaikkiin polun tilaisuuksiin?

Jokaisesta tilaisuudesta tehdään myös tallenteet, joten pääset palaamaan niihin itsellesi parempana ajankohtana, jos et pääse johonkin tilaisuuteen.

Voinko ilmoittautua ja osallistua useammalle polulle?

Kyllä voit.

Mikä on de minimis -tuki?

De minimis -tuki on yrityksille myönnettävää julkista tukea, jota säätelee Euroopan komission asetus (EU) Nro 1407/2013. Tuki voi olla rahoitusta tai muuta etuutta, esimerkiksi verohelpotus, korkotuki, osin tai kokonaan ilmainen koulutus tai muu palvelu, joka tarjotaan rajatulle yritysjoukolle. EU-asetuksen mukaan yritys voi saada de minimis -tukea enintään 200 000 euroa kuluvan ja kahden edellisen verovuoden aikana. Lue lisää esim. täältä: https://www.businessfinland.fi/suomalaisille-asiakkaille/palvelut/rahoitus/ohjeet-ehdot-ja-lomakkeet/tietoa-de-minimis--tuesta

Paljonko de minimis -tukea kertyy koulutuspoluista?

De minimis tukea kertyy seuraavasti (tiedoksiannot yrityksille toimitetaan koulutuspolun alkamisen yhteydessä)

  • Koulutuspolku 135 €/yritys
  • Yrityskohtainen päivä 1500 €/yritys
  • Yrityskohtainen puolikas päivä 750 €/yritys
Kuinka de minimis-tuki myönnetään?

De minimis -tukea ei tarvitse erikseen anoa näistä koulutuksista, vaan se myönnetään osallistujille, jotka toimittavat vaaditut lomakkeet ennen koulutuspolkujen alkamista. 

 

Menneet tilaisuudet:

Asiakkuuden polku

Ilmoittautuminen on päättynyt. 

Polun ennakkokysely on vielä avoinna. 

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus yrityskohtaiseen päivään asiantuntijan vetämänä joko pienryhmissä tai yksin!

27.4. klo 9–12 Sähköinen markkinointi ja etäpalveluiden kehittäminen

Päivän hyödyt:

Osallistuja saa selkeän ymmärryksen kuinka sähköistä markkinointia aletaan kehittämään ja millaisia tuloksia voidaan odottaa. Tilaisuudessa syvennytään myös erilaisiin etäpalveluihin ja siihen, kuinka ne voivat tukea asiakaskokemusta.

Koulutuksen jälkeen omaat:

  • Selkeän ymmärryksen kuinka alat kehittämään sähköistä markkinointiasi ja millaisia tuloksia voit siitä odottaa
    • mitkä ovat sähköisen markkinoinnin mahdollisuudet
    • mitä taitoja siihen tarvitaan ja mitä voi ulkoistaa
  • Sähköisen markkinoijan tuloksellisen mindsetin ja tunnet tuloksellisuuden vaatimat toimenpiteet
  • Konkreettisia (ensimmäiset) ideoita käytäntöön vietäväksi omassa markkinoinnissasi

Päivän toteuttaja Jari Junkkari/Intotalo

11.5. klo 9–12 Sosiaalisen median & verkon hyödyntäminen myyntikanavana

Päivän hyödyt:

Tilaisuudessa osallistujat saavat työkaluja ja ideoita oman myynnin edistämiseen digitaalisissa kanavissa. Tilaisuuden päätyttyä osallistujat osaavat mm:

  • Valita itselleen sopivat digitaaliset kanavat
  • Parantaa omaa hakukonelöydettävyyttä verkossa
  • Asettaa mittarit omalle tekemiselle
  • Luoda digitaalisen markkinoinnin strategian

Päivän toteuttaja Charlotta Avellan/Hydda Oy

25.5. klo 9–12 Hakukonelöydettävyys

Päivän hyödyt:

Tilaisuudessa osallistujat saavat ymmärryksen hakukoneoptimoinnista ja siitä, mitä itse voi tehdä löydettävyyden parantamiseksi verkossa. Tilaisuuden päätyttyä osallistujat osaavat:

  • Analysoida hakukonenäkyvyyttä
  • Hakukonelöydettävyyden perusteet
  • Parantaa oman yrityksen löydettävyyttä verkossa

Päivän toteuttaja Charlotta Avellan/Hydda Oy

Sisällöntuotannon polku

Ilmoittaudu mukaan sisällöntuotannon polulle tästä linkistä!

Tee myös polun ennakkokysely täältä!

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus asiantuntijasparraukseen pienryhmissä!
(ilmoittautuminen asiantuntijasparraukseen avautuu viimeisen koulutuksen jälkeen).

17.8. klo 9–12 Myyvien tekstien luominen sähköisiin medioihin

Päivän hyödyt:

Tilaisuudessa osallistujat saavat työkaluja ja ideoita myyvän tekstin tuottamiseen ja miten tekstiä tuotetaan kustannustehokkaasti ja aikaa säästäen. Tilaisuuden päätyttyä osallistujat:

  • Ymmärtää miksi sisällöntuotannon merkityksen yritystoiminnassa
  • Ymmärtää sisällöntuotannon ja copywritingin eron
  • Osaa tuottaa myyvää tekstiä eri myyntisuppilon vaiheisiin
  • Osaa hyödyntää tekoälyä sisällöntuotannossa

Päivän toteuttaja Charlotta Avellan/Hydda Oy

31.8. klo 9–12 Videon hyödyntäminen markkinoinnissa

Päivän hyödyt:

Tilaisuudessa osallistujat saavat ymmärryksen siitä, miten videotuotantoa voidaan hyödyntää omassa yritystoiminnassa kustannustehokkaasti ja saada siitä kaikki hyöty irti.

Tilaisuuden päätyttyä osallistujat osaavat:

  • Tuottaa videoita omalla puhelimella ja editoida sen eri kanaviin sopiviksi
  • Saada maksiminäkyvyyden videoille sosiaalisessa mediassa ja verkossa
  • Ottaa videotuotanto osaksi omaa sisällöntuotantostrategiaa

Päivän toteuttaja Charlotta Avellan ja Tuomas Juntunen/Hydda Oy

14.9. klo 9–12 Kuvien hyödyntäminen markkinoinnissa

Päivän hyödyt:

  • Ymmärrät kuvien merkityksen nykyaikaisessa markkinoinnissa
  • Tunnistat hyvien ja huonojen mainoskuvien erot
  • Tiedät, millaista kuvauslaitteistoa tarvitset markkinointikuvien ottamiseen sekä millaisella ohjelmistolla voit käsitellä niitä
  • Olet perehtynyt erilaisiin kameroihin, valaisuun ja kuvausympäristöihin
  • Tiedät kuinka itse käsittellä kuvia ja käyttää kuvankäsittelyohjelmistoja, joilla voit parantaa itse ottamiasi kuvia, muut­taa niiden kuvasuhteita, tiedostokokoja tai -muotoja.

Päivän toteuttaja Timo Kyllönen/Kipinämedia

Johtajuuden ja vastuullisuuden polku

Ilmoittaudu mukaan johtajuuden ja vastuullisuuden polulle tästä linkistä!

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus yrityskohtaiseen päivään asiantuntijan vetämänä joko pienryhmissä tai yksin!

26.9. klo 9–12, Kajaani: Ajankäytön hallinnan tärkeimmät työkalut – oman ajan investointi tuottavasti

Päivän hyödyt:

Itsensä johtaminen ja ajanhallinta parantamassa tuottavuutta ja työhyvinvointia. Kaikki johtajuus ja menestys lähtee aina ihmisestä itsestään. Osallistujat oppivat kurinalaisten tapojen ja armollisuuden tasapainon merkityksen oman suorituspotentiaalin saavuttamisessa kulloisissakin olosuhteissa.

Käsittelyssä:

  • Ajankäytön hallinnan klassikkotyökalut ja niiden digiversiot
  • Portaat miljoonan lasikaton tuolle puolen
  • Pienyrityksen LEAN-ajattelu ja työkalut

Päivän toteuttaja: Jari Haapaniemi / Priiffari Oy

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus yrityskohtaiseen päivään asiantuntijan vetämänä joko pienryhmissä tai yksin!

10.10. klo 9–12, Paltamo: Pienyrityksen strategia-ajattelu

Päivän hyödyt:

Ensimmäisen tilaisuuden yksilön näkökulmasta laajennetaan ajattelua yrityksen viitekehykseen. Mihin pienyrittäjä tarvitsee omaa toimintasuunnitelmaa eli strategiaa? Vai korostuuko juuri silloin sen oleellisuus, kun toteuttajia on todennäköisesti vain yksi? Yrityksen strategian tavoitteet muutetaan teoksi ja tuloksiksi.

Käsittelyssä:

  • Pitääkö pienyrityksellä olla strategia?
  • Johtamisen rakenteet ja käytännöt verkostoissa ja ekosysteemeissä
  • Oman liiketoimintastrategian tarkastus

Päivän toteuttaja: Jari Junkkari / Priiffari Oy

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus yrityskohtaiseen päivään asiantuntijan vetämänä joko pienryhmissä tai yksin!

24.10. klo 9–12, Kajaani: Vastuullisuudesta kilpailuetua yrityksellesi

Päivän hyödyt:

Osallistujat tietävät mitä yrityksen vastuullisuus pitää sisällään ja miten siihen voi itse vaikuttaa. Yrityksen vastuullisuuden valinnat ovat osa yrittäjän ja työntekijöiden arkea. Myös yksinyrittäjät kokevat, että he voivat vaikuttaa vastuullisilla valinnoilla koko toimintaympäristöön ja omaan verkostoonsa. Osallistujat oivaltavat vastuullisuuden potentiaalin oman liiketoiminnan kilpailuetuna.

Käsittelyssä:

  • Prologina johdanto vastuullisuuden käsitteeseen ja mitä se pitää sisällään muuta kuin ilmastoasioita
  • Vastuullisuuden kilpailuedun tunnistaminen
  • Cleantech ja vihreä liiketoiminta pienyrityksen mahdollisuutena
  • Hyvä hallinto ja yrityskansalaisuus

Päivän toteuttaja: Jari Haapaniemi / Priiffari Oy

Toteutetun koulutuspolun jälkeen mahdollisuus yrityskohtaiseen päivään asiantuntijan vetämänä joko pienryhmissä tai yksin!