Seuranta ja arviointi
Seuraamme ja arvioimme toimintaamme
• ulkoisilla ja sisäisillä arvioinneilla,
• benchmarkingeilla,
• opiskelijoille, henkilöstölle sekä työelämälle ja sidosryhmille tehtävillä palautekyselyillä,
• strategia- ja rahoitusmittareilla,
• opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa tehtävässä tavoitesopimuksessa määritellyillä määrällisillä ja tunnuslukutavoitteilla,
• talousarvion toteumaraportoinnin,
• hankeseurantaraportoinnin,
• toiminnan toteumaraportoinnin sekä
• tilastotietojen avulla.
Kehittäminen
Toimintamme kehittämisen lähtökohtana on, että johtamis- ja laatujärjestelmän tuottaman tiedon, toiminnan raportoinnin ja muu toiminnan arviointitiedon avulla organisaatiota ja sen toimintaa voidaan suunnata vision saavuttamiseen läpinäkyvästi, perustellusti ja johdonmukaisesti.
Työkaluina toimivat KAMK-tason sekä osaamisalueiden/palveluiden toimintasuunnitelmat, joihin dokumentoidaan keskeiset kehittämistoimenpiteet.
Toiminnan tuloksia ja kehittämisentilaa analysoimme vuosittain suhteessa toimenpideohjelman tavoitteisiin ja suhteessa toimintasuunnitelmien toimenpiteisiin. Analyysin pohjalta toiminnan sisäistä kehittämistä suunnataan niin, että strategian tavoitteet saavutetaan.