Etusivu / fi / Hakijalle / Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille, insinööri (AMK) tai tradenomi (AMK) ja liikuntatieteiden maisteri (LitM)

Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille

Tutkinto: Insinööri (AMK) tai Tradenomi (AMK) ja Liikuntatieteiden maisteri (LitM)
Opistojen kesto: 7 vuotta
Hakuaika: 1.4.-15.4.2020, koulutukseen haetaan osoitteessa opintopolku.fi 
Valintakokeet: 19.5.2020 - 20.5.2020, paikka: Snowpolis, Vuokatti, Kidekuja 2 88610 VUOKATTI
Pääsykoe 19.5 9-11 ja haastattelut 12-17 ja 20.5 9-11. Tarkemmat tiedot kutsukirjeessä. Kutsukirjeet postitetaan s-postilla 28.4.2020 mennessä.

Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille tarjoaa kaksoisuran mahdollistavan ja joustavan koulutuspolun Kajaanin ammattikorkeakoulun (KAMK) ja Jyväskylän yliopiston (JYU) liikuntateknologian yksikön yhteistyönä. Yhdellä hakemuksella on mahdollista saada opinto-oikeus sekä KAMK insinööri/tradenomi opintoihin sekä JYU liikuntatieteen maisteriopintoihin. Kun opiskelija on suorittanut alemmasta tutkinnosta 30op ja tehnyt henkilökohtaisen opintosuunnitelman, hän saa erillisen opinto-oikeuden JYU:lta, jotta voi suorittaa liikuntateknologian perusopintoja Vuokatissa. Varsinainen opinto-oikeus maisterikoulutukseen astuu voimaan vasta silloin kun alempi AMK-tutkinto on suoritettu.

Huom! Koulutuspolun laajuus on 210/240op + 120op. Koulutuspolulla suoritetaan ensin insinööri tai tradenomi AMK -tutkinto, ja sen lisäksi liikuntatieteen maisterin tutkinto (LitM). Näin ollen koulutuspolun laajuus kokonaisuudessaan on 330/360op.

Insinööri / Tradenomi AMK koulutuksen tavoitteet (suuntautumisvaihtoehdoittain):

Tieto- ja viestintätekniikan insinööri:
Tieto- ja viestintätekniikan opinnoissa suuntaudut älykkäisiin järjestelmiin ja  peliteknologiaan. Näissä suuntautumisvaihtoehdoissa pääset perehtymään mm. liikunnan ja hyvinvoinnin sovelluksiin. 
Tieto- ja viestintätekniikan datasta tekoälyyn koulutuksessa pääset erikoistut datan käsittelyyn ja hallintaan sekä tekoälyn soveltamiseen.
Tietojenkäsittelyn tradenomi:
Tietojenkäsittelyn tradenomit suuntautuvat meillä pelialalle tai datacenter-ratkaisuihin. Näissä opinnoissa tutustut muun muassa erilaisten käytännön projektien kautta alan töihin ja uusiin trendeihin.  
Konetekniikan insinööri:
Konetekniikan insinööriopinnoissa on käytännönläheinen ote. Useiden mielenkiintoisten suuntautumisvaihtoehtojen joukosta voit valita mm. robotiikan, virtuaalituotannon tai kaivannaistekniikan.  
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan insinööri :
Rakennustekniikan opinnoista saat laajat perustiedot rakennusten suunnittelusta, kunnossapidosta ja rakennusfysiikan ilmiöistä. Meillä voit suuntautua muun muassa puurakentamiseen. 

Lue lisää koulutuksista AMK-tutkinnot -sivuiltamme.

Liikuntateknologian maisteriohjelman tavoitteet:

Opiskelija ymmärtää ihmisen ja teknologian väliset yhteydet liikunnan, urheilun ja ihmisen hyvinvoinnin alueella hyödyntämällä biomekaanisen, fysiologisen ja valmennus- ja testausopin tietotaidon tuomia mahdollisuuksia teknologian kehittämisessä. Koulutus antaa opiskelijalle mahdollisuuden myös keskittyä omakohtaisiin tavoitteisiin tekemällä pro gradu -tutkielma liikuntabiologian eri opintosuuntien vahvuuksia ja tutkimusmenetelmiä hyödyntäen.

Lisätietoja hakemiseen ja opintoihin liittyen

Lue tarkemmat tiedot koulutukseen hakemisesta, opiskelusta ja valintaperusteista/pisteytyksestä sekä valintakokeista.

Lue lisää koulutukseen hakemisesta ja valintaperusteista

Hakeminen

Haku koulutukseen erillishaussa 1.4.-15.4.2020.

Hae koulutukseen osoitteessa opintopolku.fi
Lisätietoja koulutuksen sisällöstä
Projektipäällikkö / Projektikoordinaattori
Ritva Taipale / Jenni Kitti
Sähköposti: ritva.s.taipale(at)jyu.fi / jenni.kitti@kamk.fi
Puhelin: 040 6621330 / 044 7101114
Lisätietoja hakemisesta
Hakuneuvonta
KAMK Hakijapalvelut
Sähköposti: hakijapalvelut(at)kamk.fi
Puhelin: +358447101648