Etusivu / fi / Hakijalle / Erikoistumiskoulutukset ja muuntokoulutukset / Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille, insinööri (AMK) tai tradenomi (AMK) ja liikuntatieteiden maisteri (LitM)

Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille

Tutkinto: Insinööri (AMK) tai Tradenomi (AMK) ja Liikuntatieteiden maisteri (LitM)
Opintojen laajuus: 330-360 op
Opintojen kokonais
kesto: n. 7 vuotta
Hakuaika: Erillishaku 16.3.-30.3.2022

Liikuntateknologian koulutuspolku urheilijoille tarjoaa kaksoisuran mahdollistavan ja joustavan koulutuspolun Kajaanin ammattikorkeakoulun (KAMK) ja Jyväskylän yliopiston (JYU) liikuntateknologian yksikön yhteistyönä. Tällä koulutuspolulla saat opinto-oikeuden yhdellä hakemuksella sekä Kajaanin ammattikorkeakouluun että Jyväskylän yliopistoon liikuntatieteelliseen tiedekuntaan. Lisäksi saat jäsenyyden Vuokatti-Ruka Urheiluakatemiaan.

Koulutuspolullamme opiskelet Kajaanin ammattikorkeakoulussa tekniikan alan korkeakoulututkinnon ja pääset jo näiden opintojen aikana aloittamaan liikuntateknologian perusopinnot Jyväskylän yliopiston Vuokatin yksikössä. Koulutuspolun suunniteltu kesto on seitsemän vuotta, jonka aikana valmistut ensin insinööriksi tai tradenomiksi, ja sen jälkeen liikuntatieteiden maisteriksi. Koulutuspolun laajuus on kokonaisuudessaan 330-360 opintopistettä.

Lisätietoja liikuntateknologian koulutuspolusta

Koulutuspolussa mukana olevat AMK -tutkinnot (valitset hakuvaiheessa näistä):

Tieto- ja viestintätekniikan insinööri, Peliteknologia ja älykkäät järjestelmät:
Opinnoissa suuntaudut  älykkäisiin järjestelmiin tai peliteknologiaan. Pääset perehtymään laite- ja ohjelmistotuotannon kehitysketjuun käytännön tasolla ja tutustut uusimaan teknologiaan.

Tieto- ja viestintätekniikan insinööri, Datasta tekoälyyn:
Tieto- ja viestintätekniikan datasta tekoälyyn koulutuksessa otat haltuun koko ketjun datan keräämisestä ja jalostamisesta aina tekoälyä hyödyntävien palveujen toteuttamiseen. Pääset myös kehittämään erilaisia tekoälyyn pohjautuvia ratkaisuja ja järjestelmiä.

Tradenomi, tietojenkäsittely, Peliala:
Pelialalla opinnot on sidottu vahvasti tekemiseen: pääset tekemään oikeita peliprojekteja alkaen suunnittelusta aina pelin julkaisuun saakka. Voit valita suuntautumiseksi peligrafiikan, peliohjelmoinnin tai pelituottamisen.

Tradenomi, tietojenkäsittely, Datacenter:
Datacenter -opinnoissa saat käytännön eväät niin backend -devaajaksi pelialalle kuin supertietokoneen ylläpitäjäksi. Opintojen aikana pääset hyödyntämään myös KAMKin omaa supertietokonetta sekä konesalia.

Konetekniikan insinööri:
Konetekniikan insinööriopinnoissa on käytännönläheinen ote. Useiden mielenkiintoisten suuntautumisvaihtoehtojen joukosta voit valita mm. robotiikan, virtuaalituotannon tai kaivannaistekniikan.  

Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan insinööri :
Rakennustekniikan opinnoista saat laajat perustiedot rakennusten suunnittelusta, kunnossapidosta ja rakennusfysiikan ilmiöistä. Suuntautumisvaihtoehdoksi voit valita muun muassa puurakentamiseen. 

Lue lisää koulutuksista AMK-tutkinnot -sivuiltamme.

Liikuntateknologian maisteriohjelma:

Opiskelija ymmärtää ihmisen ja teknologian väliset yhteydet liikunnan, urheilun ja ihmisen hyvinvoinnin alueella hyödyntämällä biomekaanisen, fysiologisen ja valmennus- ja testausopin tietotaidon tuomia mahdollisuuksia teknologian kehittämisessä. Koulutus antaa opiskelijalle mahdollisuuden myös keskittyä omakohtaisiin tavoitteisiin tekemällä pro gradu -tutkielma liikuntabiologian eri opintosuuntien vahvuuksia ja tutkimusmenetelmiä hyödyntäen.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä
Projektipäällikkö / Projektikoordinaattori
Ritva Mikkonen / Essi Fonselius
Sähköposti: ritva.s.taipale(at)jyu.fi / essi.fonselius@kamk.fi
Puhelin: 040 6621330 / 040 626 5316
Lisätietoja hakemisesta
Hakuneuvonta
KAMK Hakijapalvelut
Sähköposti: hakijapalvelut(at)kamk.fi
Puhelin: +358447101648