Etusivu / fi / Hakijalle / Avoin AMK / Koulutuskalenteri

Hyötypelien perusteet

3 op

Kuvaus

Opintojakson osaamistavoitteet

Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja ymmärtää hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tuntee pelien kehitysprosessin ja osaa toimia tuotteen omistajan roolissa hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija ymmärtää teknologianäkökulman ja tietää erilaisia innovointi- ja ideointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää valitsemaansa menetelmää peli-ideoinnissa.

Opintojakson sisältö

Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
Peliteknologian hyödyntäminen
Hyötypelityypit ja peligenret
Hyötypelin kehitysprosessi
Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli hyötypeleissä

Pelien tavoitteet (motivointi, asenteet)
Peli-ideointi

Opintojakso on laajuudeltaan 3 op, mutta sen voi suorittaa myös laajempana, 5 op:n laajuisena. 

Ajankohta
1.6.2020 - 31.8.2020
kesä 2020
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu opintojaksolle TÄSTÄ LINKISTÄ
Lisätietoja
suunnittelija Anu Piirainen, anu.piirainen@kamk.fi, puh. 044 7101 395
Haku alkaa
Haku päättyy
28.5.2020
Opintojen taso
AMK
Koulutusala
Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala
Toteuttava yksikkö
Yhteistyökumppani
Koulutuksen toteutuspaikka
Verkko-opinnot, aikataulutetut
Opetusmuoto
Verkko-opinnot
Hinta
45 €
Yhteystiedot
Suoritustapa
Oppimateriaali
Aika ja paikka
Edeltävät opinnot
Opettaja
Teija Ravelin ja Tanja Korhonen, Kajaanin ammattikorkeakoulu
TLO
Arviointi
Hyväksytty / Hylätty
Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja osaa kuvata hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tietää pelien kehitysprosessin ja tuotteen omistajan roolin hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija on tietoinen teknologian tuomista mahdollisuuksista hyötypelien kehityksessä. Opiskelija osaa tuottaa peli-idean valitsemallaan menetelmällä.
Tutor
Opiskelua tukeva toiminta
Esteettomyys
Opintokokonaisuuden opinnot
Liitetiedostot
Arkistointipaiva 31.8.2020
Julkaisupäivä 18.5.2020
Muokattu 18.5.2020 13.10.41