Opiskelu_nettii.jpg

Etusivu>Opiskelijalle>KAMK Sports

Tuntikuvaukset

Lihaskunto (perusteet) (50min) 

Tunneilla kehitetään koko kehon lihaskuntoa erilaisia harjoitusvälineitä ja -menetelmiä käyttäen. Menetelmät ja teemat vaihtelevat viikoittain.

Aloitamme tunnin alkulämmittelyllä, jonka jälkeen seuraa n. 30 min harjoitusosuus. Tunnin lopussa on lyhyt venyttelyosuus. Lihaskuntotunnit soveltuvat sekä vasta-alkajille että kokeneemmillekin liikkujille. Itsellesi sopivilla lisäpainoilla voit helposti vaikuttaa oman treenisi kuormittavuuteen. Intensiteetiltään tunnit ovat keskiraskaita ja tunneilla kiinnitetään erityistä huomiota oikeisiin suoritustekniikoihin.

Varaa tunnille mukaan juomapullo, treenikengät ja liikuntaan sopivat vaatteet.

Lihaskunto (edistyneet) (50 min)

Tunneilla kehitetään koko kehon lihaskuntoa erilaisia harjoitusvälineitä ja -menetelmiä käyttäen. Menetelmät ja teemat vaihtelevat viikoittain.

Aloitamme tunnin alkulämmittelyllä, jonka jälkeen seuraa n. 30 min harjoitusosuus. Tunnin lopussa on lyhyt venyttelyosuus. Lihaskuntotunnit soveltuvat jo jonkin aikaa liikuntaa harrastaneille. Intensiteetiltään tunnit ovat keskiraskaita tai raskaita.

Varaa tunnille mukaan juomapullo, treenikengät ja liikuntaan sopivat vaatteet.

HIIT (30 min)

HIIT eli high intensity interval training –tunneilla treenataan tehokkaasti 20-30 minuuttia. Tunnit sopivat hyvin kiireisen arjen keskelle sillä treenaamiseen käytetty aika käytetään tehokkaasti hyödyksi. Tunnit koostuvat nopeasta alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä nopeista venytyksistä lopussa. Tunneilla harjoitellaan kovalla sykkeellä ja hiki tulee varmasti!

Mukaan tunnille tarvitset liikunnalliset vaatteet, treenikengät sekä juomapullon.

Kehonhuoltotunnit (45 min)
Kehonhuoltotunnit ovat intensiteetiltään matalia ja niiden tavoitteena on ylläpitää kehon toimintakykyä ja hyvinvointia. Kehonhuoltotunnit soveltuvat tehtäväksi omana harjoitteena tai esim. palauttavana harjoitteena raskaan treenin jälkeen.
Tuntien teemat ja menetelmät vaihtelevat viikoittain.

Varaa tunneille mukaan vaatteet jotka soveltuvat esimerkiksi venyttelyyn. Tunnille ei tarvitse kenkiä. Matalan intensiteetin vuoksi huomioi riittävän lämpöinen vaatetus (huppari tms.). 

Sisäpyöräily (50 min)
Sisäpyöräilytunneilla kehitetään aerobista kuntoa sekä pääasiassa jalkojen lihaksia, mutta myös keskivartalo tekee töitä. Tunnin alussa opastamme pyörän säädöissä sekä oikean ajoasennon löytämisessä.
Tuntiin kuuluu alkulämmittely, työosuus ja lyhyt jäähdyttely. Sisäpyöräilytunnit ovat intensiteetiltään keskiraskaita tai raskaita, mutta säädettävän vastuksen avulla voit itse vaikuttaa tunnin kuormittavuuteen. Intensiteetti vaihtelee myös tunnin aikana vuoroin nostaen ja vuoroin laskien sykettä. Tunti soveltuu sekä vasta-alkajille että kokeneemmillekin liikkujille.

Varaa tunneille mukaan juomapullo, sisäpyöräilykengät tai sisäliikuntaan soveltuvat kengät, hikipyyhe ja kevyet liikuntavaatteet.

Vaihtuva teema (50 min)
Tunneilla treenataan kuukauden ajan tietyn teeman mukaan. Teeman voit tarkistaa KAMK Sportsin lukukausisuunnitelmasta. Lajit vaihtelevat tanssillisista teemoista kamppailulajeihin ja akrobatiaan. Tarkemmat kuvaukset julkaistaan ennen uutta alkavaa teemaa. Seuraa ilmoituksia Facebookissa ja KAMK Sportsin nettisivuilla!

Teematreeni (60min)
Teematreeneissä kokeilemme harvinaisempia ja täysin uusia lajeja Kin-ballista leikkivarjotehotreeniin. Teematreeni järjestetään kerran kuukaudessa. Omia ehdotuksia lajitoiveista voit lähettää meille Facebookin välityksellä tai  osoitteeseen kamksports@kamk.fi

matalan kynnyksen tunti